Kinija griežtina kontrolę: netikri ekspertai (influenceriai) uždrausti socialiniuose tinkluose

Kinija visiškai pasinėrė į griežtas socialinių tinklų politikos taisykles, susijusias su edukacinėmis temomis.

Dezinformaciją šiais laikais socialinių tinklų eroje sunku atpažinti. Kinijos interneto reguliavimo institucija paskelbė, kad dar griežčiau taikys įstatymus, draudžiančius socialinių tinklų influenceriams dalytis patarimais finansų, medicinos, teisės ir švietimo temomis, jei jie neturi profesinių kvalifikacijų, pagrindžiančių jų turinį.

Kinijos socialinių tinklų platformos, tokios kaip Bilibili, Doyin (Kinijos „TikTok“) ir Weibo, privalės laikytis naujų taisyklių, kurias šeštadienį paskelbė Kinijos kibernetinės erdvės administracija.

Kūrėjai turės pateikti tyrimus, pagrindžiančius jų skelbiamą informaciją, ir atskleisti, ar kuri nors turinio dalis buvo sukurta naudojant dirbtinį intelektą.

CAC taip pat uždraudžia maisto papildų ir medicininių paslaugų reklamą bei panašius įrašus, kurie apsimeta edukaciniu turiniu, siekiant parduoti produktus. Prieš šių taisyklių įsigaliojimą Kinija buvo paskelbusi dviejų mėnesių kampaniją, skirtą pašalinti pesimistinį, priešišką ar smurtinį turinį.

Kinija jau anksčiau buvo kritikuojama dėl savo bandymų kontroliuoti internetinį turinį ir viešąją nuomonę. Tačiau ji nėra pirmoji šalis, taikanti įstatymus, reguliuojančius socialinių tinklų politiką.

Ispanija 2024 m. įvedė savo influencerių įstatymą, pagal kurį „YouTube“, „Instagram“ ir „TikTok“ platformose daugiau nei 300 000 eurų uždirbantys influenceriai privalo skaidriai deklaruoti partnerystes su prekės ženklais ir rėmėjais. Jie taip pat turi laikytis autorių teisių įstatymų ir apribojimų dėl nepilnamečių auditorijos pasiekiamumo turiniu apie tabaką, alkoholį ir vaistus.

Jungtinių Tautų švietimo, mokslo ir kultūros organizacijos atliktas tyrimas parodė, kad tik 36,9 % influencerių patikrina, ar jų dalijamas turinys yra tikras, prieš jį paskelbdami.

Tai ypač kelia nerimą, nes 2025 m. Pew Research Center ataskaita parodė, kad vienas iš penkių jaunų amerikiečių naujienas gauna per „TikTok“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *