Asmuo, kurio svainis neseniai mirė, pasidalijo, kaip jiems pavyko sumažinti likusias ligoninės sąskaitas nuo beveik dviejų šimtų tūkstančių iki keliasdešimties tūkstančių dolerių. Socialinio tinklo Threads vartotojas Nthmonkey teigė, kad jie užginčijo ligoninės pirminę 195 000 dolerių sąskaitą, pateiktą už paskutines keturias intensyvios priežiūros valandas po širdies smūgio. Pasak jų, dirbtinio intelekto pokalbių įrankio pagalba buvo lemiama – šaltai ir sistemiškai analizuojant sąskaitas jas pavyko sumažinti iki daug labiau pagrįstų 33 000 dolerių. Ši istorija nėra nepriklausomai patvirtinta, todėl į ją reikėtų žiūrėti atsargiai.

Artimojo netektis pati savaime yra itin sunkus išgyvenimas. Tokiu metu daugelis žmonių net negalvoja ginčytis dėl medicininių sąskaitų – atrodytų, paprasčiau tiesiog sumokėti ir užversti šį skaudų puslapį. Tačiau, pasak Nthmonkey, atsisakyti kovoti reikštų skatinti nesąžiningą praktiką, kai iš žmonių ištraukiamos neteisingai apskaičiuotos sumos.
Nthmonkey paaiškino, kad galutinė sąskaita buvo tokia didelė daugiausia dėl to, kad jų artimojo sveikatos draudimas buvo pasibaigęs prieš du mėnesius iki mirties. Vis dėlto, net ir atsižvelgiant į tai, pateikta suma buvo neįprastai didelė, o pati sąskaita – itin neaiški ir sunkiai suprantama.
Čia į pagalbą atėjo Claude – dirbtinio intelekto įrankis, tapęs savotišku herojumi šioje situacijoje. Prieš pasitelkiant Claude, artimieji turėjo priversti ligoninę pateikti aiškesnę sąskaitos struktūrą – pavyzdžiui, paaiškinti, ką reiškia 70 000 dolerių už „Kardiologiją“. Tik gavus išsamų paaiškinimą (ligoninė kaltino „kompiuterių atnaujinimus“) buvo galima pradėti analizę.
Claude sistemingai peržiūrėjo pateiktus medicininius kodus ir aptiko daugybę klaidų. Pagrindinis atradimas – dvigubas apmokestinimas. Ligoninė buvo pateikusi sąskaitą ir už pagrindinę procedūrą, ir už visus jos sudedamuosius etapus atskirai. Tokia praktika, pasak Nthmonkey, būtų atmesta net Medicare programos, todėl vien šis aptikimas sumažino bendrą sumą maždaug 100 000 dolerių.
Be to, Claude aptiko, kad ligoninė neteisingai naudojo vidinio gydymo ir skubios pagalbos kodus. Dar vienas pažeidimas buvo susijęs su tuo, kad ventiliatoriaus paslaugos buvo apmokestintos tą pačią dieną kaip ir skubios pagalbos priėmimas – kai kuriais atvejais toks apmokestinimas laikomas reguliaciniu pažeidimu.
„Trumpai tariant, ligoninė susikūrė savo taisykles ir kainas, tikėdamasi, kad galės pasipelnyti iš žmonių, kurie nesupranta šių dalykų,“ rašė Nthmonkey. Jie pabrėžė, kad pergalei daug prisidėjo Claude analizė ir pagalba rengiant oficialius laiškus – įspėjimus apie galimus teisminius veiksmus, viešą reputacijos žalą ir net kreipimąsi į įstatymų leidėjus.
Galiausiai, po ilgo ginčo, sąskaita buvo sumažinta iki 33 000 dolerių (nuo pirminių 195 000). Tačiau, prieš tai, ligoninė dar bandė įtikinti šeimą kreiptis į labdaros fondus, kad padengtų tariamai „neišvengiamą“ skolą.
Nthmonkey liko patenkinti tiek galutiniu rezultatu, tiek ir Claude pasirodymu, kainuojančiu vos 20 dolerių per mėnesį. „Aš turėjau prieigą prie įrankių, kurie padėjo man pasiekti tokį rezultatą, bet moralinis klausimas akivaizdus – niekas neturėtų mokėti daugiau iš savo kišenės, nei sumokėtų Medicare,“ jie apibendrino. „Nebetylėkime ir neleiskime jiems toliau tuo naudotis.“
