„Doom“ lygių dizaineris Sandy Petersen socialiniame tinkle X (anksčiau „Twitter“) paaiškino „Ensemble Studios“ uždarymo aplinkybes – studijos, kurioje jis dirbo 2000-aisiais. Pasak Peterseno, „Ensemble“ ir jų kuriamas „Halo“ MMO buvo panaikinti „Xbox“ vadovo Dono Mattrick sprendimu, siekiant apsaugoti jo trumpalaikį, nuo pelno priklausantį akcijų bonusą.

„2008 m. ‘Ensemble Studios’ pradėjo planuoti milžinišką MMO, vykstantį ‘Halo’ visatoje,“ – teigė Petersen. „Projekto kodinis pavadinimas buvo ‘Titan’. Jo veiksmas turėjo vykti dešimtis tūkstančių metų prieš ‘Halo’ įvykius, dar iki to laiko, kai žiedai buvo paleisti ir sunaikino visą protingą gyvybę galaktikoje.“
Petersen buvo atsakingas už šios ankstyvosios „Halo“ visatos siužeto ir aplinkos kūrimą. Jis teigė, kad „Titan“ projektas jau buvo pažengęs, kai buvo atšauktas – tai atitinka ankstesnius pranešimus apie žaidimo kūrimą. Internete netgi egzistuoja tariamų žaidimo ekrano nuotraukų ir 3D modelių galerija.
Petersen tvirtino, kad „mažiausias žaidimo pajamų įvertis, kurį turėjome mes ir ‘Microsoft’, buvo 1,1 milijardo dolerių“. Tai milžiniška suma bet kuriam žaidimui. Palyginimui, 2021 m. „Deadline“ pranešė, kad visa „Halo“ franšizė tuo metu buvo pardavusi 81 milijoną kopijų. Paprastas paskaičiavimas – po 60 dolerių už kopiją – duoda apie 5 milijardus dolerių per 20 metų.
Nors, tikėtina, tai rašybos klaida, Peterseno teiginys, kad „Titan“ kūrimas prasidėjo 2008 m., neatitinka ankstesnių duomenų – pagal juos projektas startavo 2004 m. ir buvo nutrauktas 2007 m. viduryje, netrukus po to, kai Mattrick 2007 m. liepą tapo „Xbox“ vadovu.
Petersen sakė, kad „Titan“ frakcijos būtų buvusios žmonėms artimi Forerunneriai ir „Covenant“. Kai kurie nutekinti meniniai darbai ir žaidimo vaizdai atrodo panašūs į pagrindinę seriją, kiti – labiau fantastinio stiliaus, kaip pats Petersen apibūdino.
Gali būti, kad „Titan“ istorijoje būtų buvęs laiko kelionių elementas arba estetinė sąsaja su tolimos ateities pasauliu – panašiai kaip „Star Wars: Knights of the Old Republic“. 2008 m. interviu „ShackNews“ buvęs „Ensemble“ technologijų direktorius Dave Pottinger sakė, kad „Covenant dar nebuvo visiškai ‘Covenant’“, kas sutampa su Peterseno teiginiu apie siužetą – ankstyvosios eros priešišką rasę, besivaržančią su žmonėms panašiais Forerunneriais.
„Viskas žlugo, kai Don Mattrick suprato, kad jo akcijų bonusas priklauso nuo ‘Microsoft’ pelno per artimiausius trejus metus,“ – pasakojo Petersen. „Mes skaičiavome, kad ‘Titan’ užtruktų maždaug trejus su puse metų, jei norėtume jį padaryti tinkamai. Tai viršijo Mattrick premijos terminą. Todėl, atleisdami VISĄ ‘Ensemble’ komandą, jie nebeturėjo mokėti už mūsų brangią studiją trejus metus, o Mattrickui ‘Titan’ nerūpėjo.“
„Viskas, ką jis prarado – tai studiją, kuri niekada nepardavė mažiau nei trijų milijonų kopijų kiekvieno savo žaidimo. Nemanau, kad jis pasielgė teisingai ‘Microsoft’ akcininkų atžvilgiu, bet ką padarysi – Donas juk pradėjo karjerą kaip ‘EA’ vadovybės kirvis, tai ko tikėtis?“
Griežtas vertinimas buvusio „Xbox“ vadovo atžvilgiu – ir tai ne pirmas kartas, kai Petersen pasakoja šią istoriją. Pernai jis apie „Ensemble“ žlugimą ir Mattrick vaidmenį kalbėjo „Bored With Nelly“ laidoje „YouTube“. Petersen nepatikslino, ar turi konkrečių įrodymų, kad toks buvo Mattrick motyvas, ar tai tik jo asmeninė išvada remiantis studijos uždarymu ir Mattrick kontrakto sąlygomis.
„Ensemble“ uždarymas iš tiesų atrodė nelogiškas „Xbox“ ilgalaikei sveikatai ir pelningumui: ir Petersen, ir Pottinger pabrėžė, kad studijos žaidimai visada buvo sėkmingi pardavimų prasme.
„Jie turi planą. Mes jame nebėra taip, kaip anksčiau,“ – 2008 m. sakė Pottinger. „Jie daro sprendimus, kurie, jų nuomone, reikalingi pelnui ir akcininkams. Tačiau sunku pažvelgti į ‘Ensemble’ pasiekimus ir pateisinti tokį sprendimą.“
Mattrick vadovavimo laikotarpis „Xbox“ istorijoje nepaliko gerų prisiminimų gerbėjams. Jo vadovavimo metu „Xbox“ investavo į „Kinect“, pertvarkytą valdymo skydelį (su kopijomis nuo „Miis“), ir kitas iniciatyvas, kurios akivaizdžiai bandė atkartoti „Nintendo Wii“ sėkmę, dažnai pakenkdamos pagrindinei „Xbox“ auditorijai.
Tai kulminavo „Xbox One“ pristatymu – iš pradžių reklamuotu kaip nuolat prijungtas prie interneto medijos centras, – kuris pradėjo konsolių kartų laikotarpį, kuriame „Sony“ išlaiko aiškią persvarą prieš savo kadaise grėsmingą konkurentą.
