Vienas mažas atnaujinimas sudrebino visą CS2 pasaulį.

Vakar „Valve“ išleido, kaip teigiama, „nedidelį“ Counter-Strike 2 atnaujinimą, kuriame daugiausia buvo smulkių optimizacijų ir pakeitimų, susijusių su tam tikrų skinų gavimo sunkumu žaidime. Kaip žino dauguma žaidėjų, Counter-Strike turi savo unikalią ekonomiką – tai žaidėjo-žaidėjui (P2P) prekybos sistema, kurioje bet kas gali parduoti retus daiktus kitiems už realius pinigus. Kai kurie sandoriai siekia šimtus tūkstančių dolerių, o vienas AK-47 skino pardavimas neseniai viršijo net 1 mln. dolerių ribą. Tad staigus sistemos pakeitimas, sugriovęs visą rinkos struktūrą, buvo visiškai netikėtas.
Ši industrija tapo atskiru pasauliu, kuriame daugybė patyrusių žaidėjų kaupė kosmetinius daiktus kaip investicijas, tikėdamiesi, kad jų vertė laikui bėgant augs. Skinai yra suskirstyti į kelis lygius, o aukščiausias – „Auksinis“ (Gold) – buvo skirtas tik peiliams ir pirštinėms. Iki šiol šiuos daiktus buvo galima gauti tik iš atsitiktinių dėžių (lootboxes), tačiau dabar galima sukeisti penkis „Covert“ kategorijos daiktus (vienu laipteliu žemiau) į vieną aukščiausios klasės peilį ar pirštines. Tai padarė retus daiktus lengviau prieinamus – o kartu ir žymiai mažiau vertingus.
Vidutiniam žaidėjui toks pokytis gali atrodyti naudingas – ypač naujokams, nes jis mažina įėjimo barjerą ir daro skinų prekybą mažiau bauginančią. Tačiau problema kilo elitui – žaidėjams, kurie į rinką investavo milijonus dolerių ir elgėsi su skinų ekonomika kaip su tikra birža. Šie investuotojai pabudo radę, kad didelė jų „portfelių“ dalis tiesiog išgaravo per naktį.
„Price Empire“ duomenimis, skinų rinkos vertė prieš atnaujinimą siekė daugiau nei 6,08 mlrd. JAV dolerių, o netrukus po jo nukrito iki 3,08 mlrd., ištrindama apie 3 mlrd. dolerių realios vertės. Finansų ir kripto pasaulio atstovams tai gal ir neatrodo didžiulė drama, bet bendruomenėje kilo panika. Kai kurie vadina tai „masine isterija“, primenančia biržos svyravimus, tačiau daugybė žinomų rinkos veikėjų jau paskelbė apie pasitraukimą.
Ar ši virtuali ekonomika kada nors atsigautų – neaišku. Skirtingai nuo kriptovaliutų, šie daiktai neturi realios vertės už Counter-Strike ribų. Be to, „Valve“ jau seniai kaltinama, kad nesureguliuoja rinkos ir leidžia klestėti azartiniams žaidimams, o kasdieniai žaidėjai metų metus skundėsi pernelyg brangiais kosmetiniais elementais. Tad šis drastiškas žingsnis gali reikšti naujos eros pradžią.
Reikia prisiminti, kad šie daiktai niekada iš tiesų nepriklausė žaidėjams – „Valve“ tai aiškiai nurodo savo taisyklėse: viskas, ką įsigyjate per „Steam“, yra licencijuojama, o ne nuosavybė.
Galų gale, nesvarbu, kaip vertinsime Counter-Strike skinus – jie lieka tik žaidimo elementais, visiškai priklausančiais nuo „Valve“ valios. O kiek pasitikite šia įmone, kad ji „pasielgs teisingai“ – spręsti jau jums.
