AOL buvo pirmasis interneto taškas milijonams amerikiečių per pirmąjį dotkomų bumą, ir iki šiol juo kas mėnesį naudojasi daugiau nei 30 milijonų žmonių. O dabar šį istorinį vardą perima italai.

Trečiadienį Milane įsikūrusi programėlių kūrimo įmonė Bending Spoons paskelbė, kad susitarė įsigyti AOL iš investicinio fondo Apollo. Tai dar vienas žingsnis startuolio įsigijimų serijoje – pastaraisiais metais jis jau nupirko kelis senesnius JAV interneto prekių ženklus, tokius kaip Evernote, Meetup ir Brightcove. Šis sandoris išsiskiria tuo, kad AOL yra gerokai senesnė už įprastus Bending Spoons taikinius ir tapo vienu didžiausių jos įsigijimų iki šiol.
Nors Bending Spoons neatskleidė sandorio vertės, įmonė pranešė, kad surinko 2,8 milijardo dolerių skolų tam, kad galėtų finansuoti šį ir būsimus įsigijimus. Agentūra Reuters anksčiau skelbė, kad AOL vertinama daugiau nei 1,4 milijardo dolerių. „Tai gana didelis ir pelningas verslas,“ sakė Bending Spoons bendraįkūrėjas ir generalinis direktorius Luca Ferrari interviu su Forbes. „AOL Mail yra geras, bet gali būti dar geresnis – planuojame investuoti į technologijas, kad sistema būtų spartesnė ir intuityvesnė.“
Įsigijimo metu Bending Spoons perims AOL el. pašto platformą bei pagrindinį puslapį – vieną vertingiausių interneto vietų ankstyvuoju laikotarpiu, kuris vis dar išlieka tarp labiausiai lankomų svetainių JAV.
Nors didžioji AOL lojalių vartotojų dalis (apie 8 milijonus kasdienių naudotojų) pirmą kartą prisijungė prie interneto dar 1990-aisiais ar 2000-ųjų pradžioje, Ferrari teigia, kad jie vis dar yra aktyvūs. „Jei daugumai jų buvo 20 ar 30 metų, praėjus 25 metams jie dar toli gražu nėra seni,“ juokavo jis.
Apollo įsigijo AOL 2021 metais kaip dalį 5 milijardų dolerių vertės sandorio, kai iš telekomunikacijų milžinės Verizon perėmė Yahoo ir jo turtą. Nors AOL tuo metu jau buvo toli nuo savo šlovės laikų, leidinys The Wall Street Journal pranešė, kad šiais metais įmonė vis dar turėtų generuoti apie 400 milijonų dolerių metinių pajamų.
Bending Spoons teigė norinti tapti „galutiniu AOL savininku“, užbaigti ilgai trukusį permainingų dotkomų eros sandorių ciklą. AOL buvo iš naujo paleista 1989 metais kaip telefono linijomis veikusi interneto tiekėja ir išgarsėjo savo reklaminėmis CD plokštelėmis, išplatintomis milijonais egzempliorių visose JAV. Jos garsusis pranešimas „You’ve Got Mail“ net tapo 1998-ųjų Holivudo romantinės komedijos pavadinimu. 2001 metais AOL susijungė su Time Warner 100 milijardų dolerių vertės sandoriu, kuris tapo vienu blogiausių verslo sprendimų istorijoje. 2015-aisiais Verizon įsigijo AOL vos už 4 % šios sumos.
Pasak Ferrari, šis sandoris padės Bending Spoons padidinti savo 300 milijonų mėnesinių vartotojų skaičių ir pajamas, kurios šiemet turėtų siekti 1,2 milijardo dolerių. Įmonės portfelyje taip pat yra fitneso programėlė Komoot (įsigyta kovo mėnesį) ir failų perdavimo paslauga WeTransfer, nupirkta 2024 metais.
Praėjusį mėnesį Bending Spoons pasirašė 1,38 milijardo dolerių vertės sandorį dėl vaizdo platformos Vimeo įsigijimo, kuris tapo didžiausiu iki šiol. Šiais metais startuolis jau pritraukė apie 4 milijardus dolerių skolų ir 155 milijonus dolerių nuosavo kapitalo.
Škotijos investicijų fondas Baillie Gifford kovą padidino savo investicijos vertinimą į Bending Spoons 89 %, o tai rodo, kad įmonė tuo metu buvo vertinama daugiau nei 4,9 milijardo dolerių – taip ji tapo vertingiausiu technologijų startuoliu Italijoje.
