Amazon atleidžia 14 000 darbuotojų, siekdama sutelkti dėmesį į generatyvųjį dirbtinį intelektą

Praėjus vos savaitei po pranešimo, kad „Amazon“ planuoja pakeisti 75 % savo darbo jėgos robotais, internetinės prekybos milžinė paskelbė atleidžianti 14 000 darbuotojų, siekdama sumažinti „biurokratiją“ ir investuoti į „didžiausius savo projektus“ – visų pirma, į dirbtinį intelektą.

„Ši dirbtinio intelekto karta yra pati transformuojančiausia technologija nuo interneto atsiradimo laikų. Ji leidžia įmonėms kurti naujoves daug greičiau nei bet kada anksčiau – tiek esamose rinkose, tiek visiškai naujose,“ – rašė „People Experience and Technology“ vyresnioji viceprezidentė Beth Galetti antradienį paskelbtame tinklaraščio įraše. „Esame įsitikinę, kad turime veikti liesiau – su mažiau valdymo sluoksnių ir daugiau atsakomybės – kad galėtume judėti kuo greičiau tiek dėl klientų, tiek dėl verslo.“

Vis dėlto „Amazon“ atstovas teigė, kad dirbtinis intelektas nėra pagrindinė šių atleidimų priežastis.

„Dirbtinis intelektas nėra pagrindinė darbuotojų mažinimo priežastis,“ sakė „Amazon“ atstovas „CNET“. Pasak jo, šie veiksmai yra dalis pastangų „mažinti valdymo sluoksnius, didinti atsakomybę, padėti mažinti biurokratiją, skatinti greitį ir bendradarbiavimą, ir būti pasiruošusiems kurti, jungtis ir pasiūlyti klientams geriausią įmanomą patirtį.“

Remiantis „Reuters“ duomenimis, labiausiai paveikti bus „Amazon“ padaliniai, susiję su įrenginiais, reklama, „Prime Video“, personalu ir „Amazon Web Services“. Poveikį taip pat pajus „Twitch“.

„Reuters“ taip pat pranešė, kad vėliau bus daugiau atleidimų, o bendras atleistų darbuotojų skaičius pasieks 30 000.

Tai bus didžiausias atleidimų skaičius „Amazon“ istorijoje ir įvyks vos po kelių mėnesių nuo tada, kai generalinis direktorius Andy Jassy pristatė savo viziją, kaip bendrovė sparčiai plės generatyvaus dirbtinio intelekto ir AI agentų kūrimą. Šie atleidimai yra dalis platesnės tendencijos – šiemet tokios technologijų įmonės kaip „Microsoft“, „Accenture“, „Salesforce“ ir Indijos „TCS“ sumažino savo darbo jėgą tūkstančiais, siekdamos daugiau investuoti į AI.

Spalio pradžioje paskelbta ataskaita prognozavo, kad pasaulinė AI infrastruktūros rinka – daugiausia varoma poreikio statyti milžiniškus duomenų centrus – išaugs nuo 26,18 mlrd. dolerių 2024 m. iki 221,4 mlrd. dolerių 2034 m., o metinis augimo tempas sieks beveik 24 %.

„Amazon“ yra trečias pagal dydį darbdavys JAV, tačiau taip pat vis labiau remiasi robotais. Elektroninės prekybos milžinė jau turi daugiau nei 1 mln. robotų, veikiančių jos pristatymo ir užsakymų vykdymo tinkle – tai sudaro du trečdalius žmonių darbo jėgos. Teigiama, kad „Amazon“ siekia automatizuoti 75 % savo veiklos. „CNBC“ skaičiavimais, „Amazon“ galėtų sutaupyti apie 4 mlrd. dolerių per metus, jei įgyvendintų šį planą.

Pagrindinis „Amazon“ automatizacijos planų elementas yra spartus ir didžiulis investavimas į dirbtinį intelektą. Savo birželio 17 d. įraše Jassy rašė: „Šiuo metu turime daugiau nei 1000 generatyvaus AI paslaugų ir programų, kurios jau kuriamos arba sukurtos, tačiau mūsų mastu tai tik nedidelė dalis to, ką galiausiai pastatysime. Artimiausiais mėnesiais ketiname dar labiau paspartinti šią kryptį.“

Pasak Jassy, AI agentai galės atlikti daugybę užduočių, spartinti inovacijas ir padėti „Amazon“ išlikti „klientų apsėsta, kūrybinga, greitai judančia, liesa ir išradinga“.

Tačiau tai menkai guodžia tūkstančius darbuotojų, kurie antradienį neteko darbo. Buvusi „Amazon“ darbuotoja Kristi Coulter, dirbusi įmonėje 12 metų ir knygos „Exit Interview: The Life and Death of My Ambitious Career“ autorė, kritikavo bendrovę „LinkedIn“ įraše. Ji paminėjo „RTO“ – tai „return to office“, reiškiantis, kad „Amazon“ neseniai liepė visiems darbuotojams nutraukti darbą iš namų.

„Kita didžioji banga“

Ilgametis technologijų pramonės analitikas Paolo Pescatore iš „PP Foresight“ teigė, kad atleidimai suteikia galimybę supaprastinti veiklą ir investuoti į AI infrastruktūrą.

„Atleidimai paprastai būna cikliški, ir čia slypi galimybė optimizuoti procesus prieš artėjančią naują bangą, kurią skatins AI,“ sakė Pescatore „CNET“. „Didėjant kapitalo išlaidoms, įmonės vis labiau stebi pelno maržas. Vis dėlto matome pirmuosius ženklus kovos dėl dominavimo, kai bendrovės konkuruoja siekdamos pritraukti geriausius talentus iš pagrindinių konkurentų.“

Pescatore taip pat teigė, kad atleidimų priežastys iš dalies susijusios su tarifų įtaka ir reguliavimo neapibrėžtumu JAV ir Europoje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *